مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری یزد:طرح عظيم سرشماري عمومي زيربناي برنامه ريزي هاي آينده است

مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري يزد با اشاره به نقش مهم آمار در طرح ريزي افق توسعه همه جانبه ميهن اسلامي گفت: طرح عظيم سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 گامي به سمت توسعه و اعتلاي كشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، علي نمازي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار كميته روابط عمومي و تبليغات ستاد سرشماري استان، با بيان اين كه آمار و برنامه ريزي دو پديده همزاد و در عين حال لازم و ملزوم يكديگرند اظهار داشت: برنامه ريزي موثر و كارآمد بدون داشتن آمار و اطلاعات صحيح ميسر نخواهد بود.

قائم مقام مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان يزد با اشاره به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به مردم به منظور ارائه اطلاعات صحيح و جامع به ماموران افزود: مقام معظم رهبري در فرمايشات حكيمانه خود تاكيد كرده اند "پایه برنامه ریزی های کشور، آمار است که با سرشماری به دست مي آيد."

وي با اشاره به تدبير دولت در كاهش زمان سرشماري از ده سال به پنج سال گفت: اين اقدام دولت، حركتي ارزنده و موثر در دستيابي به آمار به روز و صحيح و به دنبال آن برنامه ريزي هاي جامع و موثر است.

نمازي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فرمان رياست جمهوري اسلامي ايران به كليه وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي اظهار داشت: بر اين اساس، تمامي نهادهاي دولتي بايد براي فراهم نمودن شرايط برگزاري مطلوب اين سرشماري تلاش كنند و امكانات لازم را در اختيار متوليان امر قرار دهند.

قائم مقام مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي برگزاري مطلوب سرشماري عمومي سال جاري ادامه داد: كليه اقدامات به منظور برگزاري مناسب سرشماري در ستاد اجرايي استان در دست پيگيري است و اين ستاد مجدانه مشغول فراهم نمودن شرايط مطلوب برگزاري اين طرح عظيم مي باشد.

نمازي با بيان اين كه بيش از 1700 نفر در زمان برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 استان يزد با ستاد اجرايي اين استان همكاري خواهند داشت اضافه كرد: اين افراد در رده هاي مامور سرشماري، كارشناس گروه، بازبينان، كارشناسان بازبيني، كارشناس مسئول فني و اجرايي، معاونين فني و آموزش، مديران اجرايي، معاونين اجرايي، مسئول امور اداري مالي، رابط انتظامي، متصدي روابط عمومي و متصدي امور پشتيباني و دفتري و ... در ستاد اجرايي سرشماري نفوس و مسكن 1390 يزد مشغول خدمت رساني به مردم شريف خواهند شد.

وي با اشاره به اين كه در استان يزد بيش از 2200 مدرسه و افزون بر194 هزار دانش آموز مشغول به علم آموزي هستند ادامه داد: لذا لازم است تا با برنامه ريزي صحيح از قابليت بالاي دانش آموزان در ترويج فرهنگ صحيح سرشماري در خانواده ها بهره برد.

نمازي از برگزاري مسابقات دانش آموزي در مقاطع مختلف تحصيلي با موضوع آمار و سرشماري خبر داد و گفت: اين مسابقات به صورت نقاشي در مقطع ابتدايي، روزنامه ديواري در مقطع راهنمايي و انشاء در مقطع متوسطه برگزار و به برگزيدگان در هر شهرستان هدايايي اهدا خواهد شد.

وي همچنين از نواخته شدن زنگ سرشماري در دوم آبانماه سال جاري و همزمان با شروع اجراي سرشماري در مدارس سراسر استان يزد خبر داد.

سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 هم زمان در سراسر كشور دوم لغايت بيست دوم آبان ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا